اخبار

بهترین استراتژی سرمایه گذاری چیست؟

اهداف هر شخص برای سرمایه گذاری در یک پروژه متفاوت است و همین موضوع باعث می شود که نتوان یک نوع استراتژی سرمایه گذاری را برای هر شخص تجویز کرد، بسته به اینکه چه هدفی را برای سرمایه گذاری خود دنبال میکنید انواعی از استراتژی سرمایه گذاری وجود دارد. توجه به این نکته ضروری ست که ورود به یک سرمایه گذاری بدون داشتن یک استراتژی مناسب می تواند از خطرناک ترین تصمیمات شما باشد که در نهایت منجر به از دست دادن سرمایه اولیه شما گردد، به دلیل اهمیت استراتژی سرمایه گذاری در این مقاله از نئووام قصد داریم کمی بیشتر با آن آشنا شویم، پس اگر به دنبال سرمایه گذاری در یک پروژه هستید خواندن مقاله امروز مفید خواهد بود.

استراتژی سرمایه گذاری چیست؟

استراتژی سرمایه گذاری استفاده از روش و اصولی می باشد که به شما کمک خواهد کرد با توجه به هدف سرمایه گذاری خود بهترین بازده را داشته باشید و سود مورد نظر خود را بدست آورید.

گاهی یک سرمایه گذار علاوه بر هدف کسب سود بیشتر، تحمل ریسک هم دارد و از این طریق با تحمل ریسک مربوطه جریان سود بیشتری را ایجاد خواهد کرد که برای هر شخص متفاوت است.

در نهایت با یک استراتژی سرمایه گذاری مناسب شما خواهید توانست بهترین پرتفلیوی سرمایه گذاری را از بین گزینه های موجود انتخاب کرده و به اهداف خود از سرمایه گذاری برسید.

بهترین استراتژی سرمایه گذاری چیست؟

برای انتخاب بهترین استراتژی سرمایه گذاری در گام اول باید هدف خود را مشخص کنید، اینکه قصد دارید سرمایه خود را در بلند مدت سرمایه گذاری کنید یا کوتاه مدت؟ چقدر تحمل ریسک دارید؟ در ادامه بیشتر به شرح این موضوع می پردازیم با ما همراه باشید.

1. تحمل ریسک خود را بشناسید.
اولین قدم در انتخاب استراتژی سرمایه گذاری، درک سطح تحمل ریسک خود است. تحمل ریسک، توانایی شما را در تحمل ضرر نشان می دهد. اگر فردی ریسک پذیر هستید، ممکن است با سرمایه گذاری در دارایی های پرخطر مانند سهام یا املاک و مستغلات راحت تر باشید. اگر فردی ریسک گریز هستید، ممکن است ترجیح دهید در دارایی های کم خطر مانند اوراق قرضه یا سپرده های بانکی سرمایه گذاری کنید.

نئووام می تواند گزینه مناسبی برای افراد کم ریسک باشد چراکه این پلتفرم با امکان سرمایه گذاری در وام متقاضیان در سال 1402 نشان داد که ریسک سرمایه گذاری کمتری نسبت به دیگر بازار های مالی دارد.

مطالعه بیشتر: مقاله سرمایه گذاری کوتاه مدت با سود بالا

2. اهداف مالی خود را تعیین کنید.
دومین قدم در انتخاب استراتژی سرمایه گذاری، تعیین اهداف مالی خود است. اهداف مالی شما اهدافی هستند که می خواهید با سرمایه گذاری به آنها برسید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید برای بازنشستگی پس انداز کنید، خانه ای بخرید یا فرزندانتان را به دانشگاه بفرستید. اهداف مالی شما، به شما کمک می کند تا مشخص کنید که چقدر پول باید سرمایه گذاری کنید و چه نوع سرمایه گذاری هایی باید انجام دهید.

3. افق زمانی خود را در نظر بگیرید.
افق زمانی شما مدت زمانی است که می خواهید پول خود را سرمایه گذاری کنید. اگر افق زمانی کوتاهی دارید، ممکن است بخواهید در دارایی های کم خطر سرمایه گذاری کنید تا از نوسانات بازار محافظت کنید. اگر افق زمانی طولانی دارید، ممکن است بتوانید در دارایی های پرخطر سرمایه گذاری کنید و پتانسیل بازدهی بیشتر را داشته باشید.
4. سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنید.
تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری به معنای سرمایه گذاری در انواع مختلف دارایی است. این به شما کمک می کند تا ریسک خود را کاهش دهید زیرا اگر یک سرمایه گذاری عملکرد ضعیفی داشته باشد، سرمایه گذاری های دیگر شما می توانند ضرر را جبران کنند.
5. با یک مشاور مالی صحبت کنید.
اگر در انتخاب استراتژی سرمایه گذاری مناسب برای خود مشکل دارید، می توانید با یک مشاور مالی صحبت کنید. یک مشاور مالی می تواند به شما کمک کند تا تحمل ریسک، اهداف مالی و افق زمانی خود را درک کنید و یک استراتژی سرمایه گذاری متناسب با نیازهای شما ایجاد کنید.

انواع استراتژی سرمایه گذاری

در اینجا چند استراتژی سرمایه گذاری رایج وجود دارد:
سرمایه گذاری در سهام: سهام نوعی مالکیت در یک شرکت است. هنگامی که شما در سهام سرمایه گذاری می کنید، صاحب بخشی از شرکت هستید و سود سهام دریافت می کنید که سهمی از سود شرکت است. سرمایه گذاری در سهام می تواند پتانسیل بازدهی بالایی داشته باشد، اما همچنین می تواند پرخطر باشد.

سرمایه گذاری در اوراق قرضه: اوراق قرضه نوعی وام است که شما به یک شرکت یا دولت می دهید. هنگامی که شما در اوراق قرضه سرمایه گذاری می کنید، اساساً به وام دهنده پول قرض می دهید و در ازای آن بهره دریافت می کنید. اوراق قرضه به طور کلی نسبت به سهام کم خطرتر هستند، اما بازدهی کمتری نیز دارند.

سرمایه گذاری در صندوق های مشترک: صندوق های مشترک نوعی سرمایه گذاری هستند که پول سرمایه گذاران را جمع آوری کرده و آن را در سهام، اوراق قرضه یا سایر دارایی ها سرمایه گذاری می کنند. صندوق های مشترک راهی برای سرمایه گذاری در طیف متنوعی از دارایی ها با یک سرمایه گذاری کوچک هستند.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات: سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به معنای خرید ملک و اجاره یا فروش آن برای سود است. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می تواند راهی عالی برای ایجاد ثروت باشد، اما نیازمند سرمایه گذاری اولیه قابل توجهی است و می تواند پرخطر باشد.مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ سرمایه گذاری بدون ریسک نیست. قبل از سرمایه گذاری در هر دارایی، باید تحقیقات خود را انجام دهید و خطرات را درک کنید.

سرمایه گذاری در پلتفرم تامین مالی فرد به فرد نئووام: نئووام اولین بستر تامین مالی فرد به فرد می باشد که امکان سرمایه گذاری در وام های متقاضیان را ایجاد کرده و از این طریق سرمایه پذیران یعنی متقاضیان وام و سرمایه گذاران را به همدیگر وصل کرده است، خروجی مالی سال 1402 نئووام نشان داد که این پلتفرم سود 4.3 درصدی برای مشتریان خود ایجاد نموده و ریسک کمتری را نسبت به بازار های دیگر ایجاد کرده است.

انتخاب استراتژی سرمایه گذاری مناسب نیازمند مشاوره و تجربه کافی در این حوزه می باشد، درصورت نیاز به مشاوره و آشنایی بیشتر با نئووام کافیست با ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا