سرمایه گذاری

بالاترین سود صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت چقدر است؟

امروزه راهکار های مختلفی برای سرمایه گذاری در پیش روی سرمایه گذاران است، هر روشی می تواند مزایا و معایبی داشته باشد، اما بالاترین سود صندوق سرمایه گذاری کدام است؟ کدام روش سرمایه گذاری برای ما مناسب است؟ چگونه میتوانیم مدیریت سرمایه گذاری درستی داشته باشیم و بهترین روش سرمایه گذاری را انتخاب کنیم؟ پاسخ به همه این سوالات را در مقاله امروز از نئووام بخوانید، با ما همراه باشید.

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت چیست؟

صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک هستند، که منابع خود را در اوراق بهادار با درآمد ثابت، مانند اوراق قرضه دولتی، اوراق خزانه، اوراق گواهی سپرده و اوراق مشارکت سرمایه‌گذاری می‌کنند. این اوراق به سرمایه‌گذاران، سود ثابتی (معمولاً به صورت دوره‌ای) پرداخت می‌کنند. کسب سود صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت راهکاری برای افراد کم ریسک می باشد.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت:

ثبات نسبی: بازدهی این صندوق‌ها در مقایسه با سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری مانند صندوق‌های سهامی، نوسانات کمتری دارد و برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال حفظ سرمایه خود هستند، مناسب‌تر است.

کسب درآمد منظم: صندوق‌های با درآمد ثابت، به طور دوره‌ای (مثلاً ماهانه یا فصلی) به سرمایه‌گذاران سود پرداخت می‌کنند. این امر، برنامه‌ریزی مالی را برای سرمایه‌گذاران آسان‌تر می‌کند.

تنوع‌سازی سبد سرمایه‌گذاری: با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها، می‌توان به طور غیرمستقیم در طیف وسیعی از اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کرد و بدین ترتیب، ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش داد.

مدیریت توسط متخصصان: سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها توسط تیم متخصصان مجرب در حوزه اوراق بهادار با درآمد ثابت انجام می‌شود و نیازی به دانش و تخصص تخصصی از سوی سرمایه‌گذاران ندارد.

عوامل موثر بر سود صندوق‌های با درآمد ثابت:
نرخ سود بانکی: با افزایش نرخ سود بانکی، سود اوراق بهادار با درآمد ثابت نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه، سود صندوق سرمایه گذاری بیشتر می‌شود.

شرایط اقتصادی: در شرایط رونق اقتصادی، معمولاً شاهد کاهش نرخ تورم و نرخ سود بانکی هستیم که این امر می‌تواند به کاهش سود صندوق‌ سرمایه گذاری منجر شود.

ریسک اعتباری: هر چه ریسک اعتباری اوراق بهادار با درآمد ثابت در سبد سرمایه‌گذاری صندوق بیشتر باشد، احتمال عدم پرداخت سود یا اصل اوراق نیز بیشتر می‌شود و در نتیجه، سود صندوق سرمایه گذاری کاهش می‌یابد.

هزینه‌های صندوق: هزینه‌های مدیریت، نگهداری و سایر هزینه‌های مرتبط با صندوق، از سود صندوق سرمایه گذاری می‌کاهد.

بنابراین صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت هم دارای معایب چالش برانگیزی می باشند که باید به آنها توجه داشت، ازجمله اینکه درعین کم ریسک بودن میزان سود آنها از صندوق های سهامی و.. کمتر است.

علاوه بر صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت انواعی دیگر از استراتژی های سرمایه گذاری وجود دارد که شامل:

  1. سرمایه گذاری در سهام
  2. سرمایه گذاری در اوراق قرضه
  3. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات
  4. سرمایه گذاری صندوق های مشترک
  5. سرمایه گذاری در پلتفرم تامین مالی خرد نئووام

هر یک از این استراتژی ها معایب و مزایای دارند که با توجه به هدف شما برای مثال سود بیشتر، ریسک بیشتر، زود بازدهی و.. می توانید یکی از این روش ها را انتخاب کنید. برای مثال در ادامه سود صندوق سرمایه گذاری را با دیگر استراتژی ها مقایسه کرده ایم، پس اگر سود بیشتر دغدغه شماست، ادامه متن را دنبال کنید.

جهت مطالعه بیشتر: استراتژی سرمایه گذاری

بالاترین سود صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت

در سال 1402 میانگین سود صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت در 10 صندوق برتر در ایران که دارای مجوز صدور و ابطال هستند به میزان 27.5 درصدسود موثر سالانه و صندوق های قابل معامله به میزان 30 درصد سود موثر سالانه رخ داد.

این درحالیست که پلتفرم تامین مالی خرد نئووام در سال 1402 موفق به کسب میانگین 48 درصد سود موثر سالانه و 4.3 درصد سود موثر ماهانه برای سرمایه گذاران خود گردید، که این میزان به طور قابل توجهی با توجه به کم ریسک بودن این پلتفرم نسبت به سایر استراتژی های سرمایه گذاری و طبق تورم اعلامی از سوی بانک ملی در سال 1402، دارای سود موثر بیشتری می باشد.

پلتفرم تامین مالی فرد به فرد نئووام یکی از راه های تامین مالی خرد می باشد که این شرایط را برای سرمایه گذاران ایجاد میکند تا حتی با سرمایه اندک خود اقدام به سرمایه گذاری در وام های متقاضیان نموده و سود ماهانه خود را از اشتراک سرمایه خود کسب کنند، نئووام می تواند استراتژی سرمایه گذاری کم ریسکی برای شما باشد. درصورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا